Scris de Iacob Sergiu
|
Joi, 21 Iulie 2011 10:06 |
In urma cu patru ani, in Romania s-au vandut peste 300.000 automobile noi pe an, anul trecut numarul total fiind de doar 95.000 iar anul acesta este prevazuta o contiunare a acestui trend descendent.
Odata ce numarul de vanzari pe piata auto din Romania au scazut, au inceput si discounturile si promotiile comerciantilor. Din pacate, odata cu scaderea vanzarilor, nu a aparut si o scadere a preturilor, pentru a stimula vanzarile. Din ce in ce mai multa lume sustine ca acesta este nivelul pietei auto romanesti si ca nu se va mai puta vinde un numar de 300.000 unitati pe an niciodata.
Odata cu cu contractarea pietei auto romanesti, marii constructori de automobile sunt din ce in ce mai putin tentati sa comercializeze la noi, astfel ei nu scab preturile ci lasa importatorii sa poarte povara discounturilor pe umerii lor. Constructorii auto sunt mai putin dispusi sa renunte la o parte din profit pentru a ajuta comerciantii prin asamblarea automobilelor cu dotari specifice.
Directorul de Marketing al importatorului Peugeot, Marius Cocu a afirmat ca: „În general, condi?iile comerciale negociate cu produc?torul sunt în strâns? leg?tur? cu obiectivele comerciale asumate în plan local. În cazul în care aceste obiective sunt diminuate din diverse motive - situa?ia pie?ei, conjunctura economic?, neadaptarea m?rcii la realit??ile locale, competi?ia foarte puternic? etc. - condi?iile comerciale devin ?i ele limitate, afectând uneori direct pre?urile de list? ale modelelor m?rcii. A?a se poate explica diferen?a de pre?uri de la un an la altul pentru un anumit model“.
|